reklama

Sťažnosť pre Kaliňáka – odporúčanie pracovníčky polície BA III.

Vážený pán Kaliňák, veľmi nerada sa Vám sťažujem, nakoľko pre 4,50 EUR sa mi to neoplatí. Avšak, bolo mi to odporučené pracovníčkou polície BA III. Som si istá, že chcela len „Pomáhať a chrániť“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (171)

Sťažujem sa Vám teda, že mi bolo neoprávnene uložené zaplatiť 4,50 EUR za vystavenie OP, napriek tomu, že mám nárok na vystavenie nového OP, keďže platnosť starého mi skončila.

Tiež nerozumiete ako sa to mohlo udiať? Ani ja, ale v krátkosti ide o to, že mi skončila platnosť OP, následne som zmenila trvalé bydlisko a nový OP si išla vybaviť tam kam mám, t. j. do miesta trvalého bydliska.

Dlhšia verzia je táto:

Dňa 23. 07. 2014 som sa dostavila na Okresné riaditeľstvo PZ BA III, s tým, že mi skončila platnosť OP i pasu. Čakala som v rade, keď prišla mladá mamička s jedným 2 mesačným a s druhým cca 2-3 r. dieťaťom. Pýtate sa ako to súvisí? Myslím, že veľmi. Dovolila som si ozvať sa... a už to išlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale k veci: Opýtala sa, či ma môže predbehnúť. Chcela len poprosiť pracovníčku, aby jej urobila fotku do pasu (tuším toho väčšieho dieťatka) skôr než sa jej to malinké zobudí. Pracovníčka ju skutočne nepríjemne odbila, že keď nemá kolok alebo doklad z pokladne, tak jej rozhodne nevyhovie. Mamička, sa opäť dala vysvetľovať situáciu. Má malé 2 mesačné bábätko, ktoré sa každú chvíľku môže zobudiť a ona si poctivo zistila na webstránke, že obedná prestávka je od 12:00 do 12:30, a nie o od 12:30 do 13:00, ako je to uvedené na dverách do „pokladne“ a pokladňa je teraz zatvorená. Dostala veľmi brisknú odpoveď, že každé „dvere“ si môžu dať prestávku v čase kedy chcú, majú na obed predsa nárok, a že má ísť preč z jej kancelárie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som sa zapojila i ja, že veď na bločku k pasu, ktorý som si ja už stihla zakúpiť nie je ani poradové číslo, ani presný čas zakúpenia. Nemôže byť problém urobiť fotku s tým, že hneď ako sa pokladňa otvorí manžel mamičky, ktorý tam v rade pri pokladni čakal, zaplatí a doklad dodajú hneď potom. A tak som to schytala i ja... Veľmi nepríjemne mi bolo dané na známosť, že milá pani pracovníčka má svoje postupy, a tými sa riadi. Mimochodom, mám si vraj riešiť svoje veci. Na moju poznámku, že predsa o nič nejde a nič by sa nestalo, ak by bola k tej mamičke trochu milšia, sa milá pani pracovníčka rozčúlila a dosť nezmyselne začala vykladať, že ona od rána pracuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden by si myslel, že pracovať sa má keď je človek v práci... Alebo? Každopádne, vážený pán Kaliňák, môžete byť hrdý, ľudia na polícii pracujú... mne tak povedali.

Ale OK, vytiahla som svoje neplatné doklady, plus doklad o zaplatení a vysvetlila, čo potrebujem. Odpoveď: Mám ísť preč, lebo postup hovorí, že nový OP si mám vybaviť v mieste trvalého bydliska. Oponovala som, že predsa som sa informovala vopred a bolo mi povedané, že už sa to dá aj mimo miesta trvalého bydliska. Vraj to je síce pravda, avšak to platí iba pre nové OP.

Tu si dovolím byť, pán Kaliňák, trošku ironická. Viete, nepríde mi celkom fér, aby sa pre staršie OP muselo cestovať do miesta trvalého bydliska a novšie sa mohli vybaviť hocikde. Povedala som si rovnosť v praxi, ale nevadí... skúsime to ináč. Keďže mi platnosť OP skončila, zmením si trvalé bydlisko, a vybavím si to následne v mieste trvalého bydliska, ktorým sa stane BA III. Hrdá na svoje rozhodnutie, overila som si u neochotnej pani, či to takto bude možné. Očividne ju predstava, že ma uvidí znova nahnevala, ale vraj, keď mi mestský úrad zmení trvalé bydlisko, budem si môcť vybaviť nový už tu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šibalka, bez mihnutia oka ma poslala s neplatným OP na mestský úrad!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozbierala som sa a šla na mestský úrad vybaviť nové trvalé bydlisko. Pracovníčka na mestskom úrade bola nielen omnoho milšia, ale i veci znalejšia (aj v tom, čo má robiť polícia), lebo dosť nechápavo pozerala ako ma mohli z polície vyslať s neplatným OP meniť trvalé bydlisko alebo cestovať pre nový OP do miesta trvalého bydliska. S neplatným OP nemám čo pobehovať po republike. Poslala ma späť na políciu, lebo neplatný OP mi má polícia vziať späť a dať mi Potvrdenie o OP.

Po nepríjemnej skúsenosti z polície som už vyslala manžela, je z policajnej rodiny, tak snáď bude vedieť ako na nich :). Manžel overil, že pracovníčka mestského úradu vie lepšie ako pracovníčka polície, čo má pracovníčka polície spraviť...

A tak som, pán Kaliňák, opäť putovala na políciu a opäť čakala v rade. Následne s novým papierom v ruke opäť na mestský úrad, kde som si zmenila bydlisko a potom už celá šťastná ešte raz na políciu pekne čakať v rade...

Vyčkala som kým na mňa príde rad a prišiel ďalší šok. Mám si ísť zaplatiť 4,50 EUR, lebo žiadam o zmenu trvalého bydliska. Márne bolo moje argumentovanie, že ja o žiadnu zmenu nežiadam. O zmenu trvalého bydliska by som žiadala, ak by som mala platný OP a chcela zmeniť adresu pred vypršaním jeho platnosti. Mne však skončila platnosť OP a nový si mám vybaviť v mieste trvalého bydliska, a to je už tu v BA III. Dosť nepríjemne ma pán vyhodil a poslal do pokladne opäť čakať do radu, a následne po zaplatení mám prísť čakať späť do radu k nemu. V pokladni som si ešte overila, či mám nárok na nový OP bezplatne. Vraj áno, a mám si ho vybaviť v mieste trvalého bydliska. Tak som sa opäť pokúšala, už nie práve najtrpezlivejšie, vysvetľovať svoju situáciu: Mám neplatný OP, mám trvalé bydlisko v BA III, tak akým právom ma tu preháňate hore dole a žiadate úhradu. A tu prišla pre mňa nepochopiteľná odpoveď, a to: Keď sa mi nepáči mám sa ísť sťažovať Kaliňákovi...

Tak sa sťažujem!!! Dodatočne som sa dopytovala na zelenej linke ministerstva vnútra, ako to je s tým poplatkom, a bola mi vysvetlené, že skutočne mám nárok na vydanie OP bez poplatku, preto Vás, pán minister, žiadam o nápravu.

Som si istá, že mi v tejto veci pomôžete. Dosť som váhala, či sa na Vás obrátiť. Predsa len, pre 4,50 EUR písať ministrovi... Uvedomila som si však, že vo Vašom rezorte pracujú milí a ústretoví ľudia, ktorí dobre vedia čo a ako, preto najlepšie urobím keď si zoberiem ich odporúčanie k srdcu a skutočne sa obrátim priamo na Vás.

Verím, že tak učinia i všetci ostatní, ktorí budú mať podobný problém, napr. keď budú nezmyselne dookola behať od jedného úradu k druhému. Ak si úradníci myslia, že nás to baví, nedá sa to chápať ináč, len tak, že nám tým taktne dávajú najavo, aby sme sa správali rovnako nezmyselne a dávali podnety a sťažnosti hore dolu. Určite sa tejto mojej sťažnosti potešíte, hlavne keď ju podám oficiálne a oficiálne ju budete musieť riešiť...

P.S: 4,50 EUR mi za to nestojí... ale ten čas, čo som si tam celkovo vyčkala áno. 

Aktualizácia 1.:

(31. 07. 2014 o 13.00) - Práve mi volal pán minister Kaliňák a ospravedlnil sa za správanie pracovníčok Okresného riaditeľstva PZ BA III, s tým, že situáciu vyriešia, mám doniesť doklad a poplatok mi bude preplatený. Týmto mu ďakujem a prajem ako jemu, tak i nám všetkým, aby sa ústretovosť a ochota pracovníkov v štátnej správe stala štandardom.

Aktualizácia 2: Výsledok mojej "sťažnosti"

(01. 08. 2014 o 14:40) - Keďže som sa "sťažovala priamo Kaliňákovi", skutočne si preveril "môj príbeh" aj na druhej strane a opäť zavolal. Stanovisko je také, že k danej situácii došlo kvôli nejednoznačnosti v zákone a budú sa snažiť dať to čím skôr do poriadku. Zákon sa dá vyložiť i tak, že mám nárok na bezplatné vydanie nového OP, ale i tak, že došlo k zmene adresy a pri zmene údajov je potrebné platiť 4,50 EUR. Zároveň sa vyjadril, že 4,50 EUR si štát "nezaslúži", keďže som ako klient spokojná nebola, pretože pracovníčky sa majú správať tak, aby občan bol so službami štátu spokojný. 

Osobne si nebudem nárokovať vrátenie peňazí, nakoľko 4,50 EUR a ten čas čo som tomu dala mi stojí za to, ak sa komunikácia medzi občanmi a úradníkmi posunie hoc o takmer neviditeľný krôčik dopredu. 

Erika Jankajová

Erika Jankajová

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovaná „chemička“, ktorá sa chémii ďalej nevenuje, ale toto štúdium jej dalo veľa. Od svojich učiteľov som sa naučila najmä zanietenosť pre to, čo práve robím a dobrej organizácii, ktorá je potrebná ako v „labáku“, tak vo firme. V súčasnosti pracujem pre spoločnosť In Form Slovakia, s.r.o., ktorá organizuje odborné konferencie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu