reklama

Muži ma neutláčajú... Bohužiaľ!

Poznáte to, čím viac vášne, tým menej zdravého rozumu. Téma „ženy a muži“ či „muži verzus ženy“ je téma, ktorá je, bola a bude stále témou priťahujúcou pozornosť a víriacou vášňami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Zahraničná cesta „startupovej delegácie“ do USA s pánom prezidentom, tiež jemne rozbúrila vášne a vyvolala kritické reakcie, prečo tam ako zástupcovia relatívne mladých podnikateľov boli iba samí muži.

To nemáme na Slovensku dostatok žien, ktoré podnikajú? Alebo ich nie je vidieť? Či ich len nechceme vidieť? Možno je to chyba tých žien samotných, že o sebe nedajú vedieť. Mali by byť ženy viac asertívne? A dovolia im vôbec muži presadiť sa? Podporujú ich v tom? A vlastne, mali by ich podporovať?

To všetko sú otázky, pri odpovediach na ktoré sa dá tak krásne pohádať, argumentovať či nadávať si donekonečna. Veď to je kultúra, ktorá tu u nás vládne...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musím priznať, že som rada, že sa ženy ozvali a poukázali na to. A som tiež rada, že sa účastníci predmetnej cesty nedali strhnúť do vypravdovania sa a hádok na danú tému, ale reagovali tak, ako sa sluší a patrí, t. j. pripomienky vzali na vedomie a mnohí aj sami priznali, že ich neúčasť žien zarazila a vyjadrili nádej, že snáď pri ďalšej ceste ženy chýbať nebudú.

A to je dôvod prečo píšem tento blog. Možno si poviete banalita, načo toto vôbec riešiť, načo vôbec na nejaký "prístup" poukazovať. Myslím, že práve na takéto rozumné prístupy ku kritike treba poukázať. Nespravili nič svetaborné, ale ich prístup k danej tému ukázal, že nie je treba vyhrocovať veci len tak pre nič za nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve pokojný a rozumný postoj na začiatku nejakého potenciálneho konfliktu, hoc na sebabanálnejšiu tému, je to, čo mnohokrát zabráni tomu, aby sa konflikt rozšíril do rozmerov, ktoré sa neskôr, práve vďaka vášňam, pokojne a rozumne riešiť nedajú.

Takmer s každým z účastníkov tejto cesty som v minulosti spolupracovala, či už pri príprave niektorej z konferencií, boli prednášať alebo sa zúčastnili niektorej z panelových diskusií. Dovolím si povedať, že sú to fajn chlapi.

Som rada, že na Slovensku existujú ľudia ako oni, teda ľudia, ktorí ochotne odovzdávajú skúseností iným a podporujú mladých podnikateľov a podnikateľky. Rovnako budem rada, ak sa v budúcnosti zúčastní danej delegácie aj niekoľko žien, pretože svojimi skúsenosťami môžu rozšíriť paletu toho, čo začínajúcim startupistom dokážeme poskytnúť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podnikám už 12 rokov a väčšinou komunikujem s mužmi, lebo tých je vo výkonných pozíciách jednoducho viac. Za 12 rokov človek získa rôzne skúseností s ľuďmi, aj negatívne... U mňa však tie pozitívne jednoznačne ďaleko prevyšujú. Výborne sa mi spolupracuje ako s mužmi, tak i so ženami.

Pre vzbudenie sympatií od okolia, či pohladkanie si vlastného sebavedomia by som tu mohla napísať, aké boli začiatky v podnikaní ťažké, ako ťažko som sa musela presadzovať v tomto mužskom svete atď.

Bohužiaľ alebo vďakabohu, moja skúsenosť takáto nie je. Tiež som potrebovala v mnohom na začiatku poradiť, či pomôcť, a ak bol môj prístup voči iným milý a slušný, vždy som pomoc i radu dostala, a to ako od mužov, tak i od žien, za čo im patrí vďaka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bohužiaľ, mňa muži skutočne neutláčajú :).

Erika Jankajová

Erika Jankajová

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovaná „chemička“, ktorá sa chémii ďalej nevenuje, ale toto štúdium jej dalo veľa. Od svojich učiteľov som sa naučila najmä zanietenosť pre to, čo práve robím a dobrej organizácii, ktorá je potrebná ako v „labáku“, tak vo firme. V súčasnosti pracujem pre spoločnosť In Form Slovakia, s.r.o., ktorá organizuje odborné konferencie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu