reklama

Start UP či Star TRAP? – na TechMatch ma nepozvali :)

Šanca, že by som prednášala na TechMatch Slovakia by bola jedine vtedy, ak by som platila ja im, a asi aj viac ako 60 tisíc :).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

ALE, ak by ma pozvali, povedala by som nádejným starupistom toto:

Chcete byť Start UP či Star TRAP?

Si to dobre rozmyslite! Start UP, nech to znie akokoľvek „namakane“, je vlastne začínajúca firma, dá sa povedať v štádiu vývoja, ktorá ešte nepredáva produkt/službu. Tiež som si tým prešla, len som mala to šťastie, že v tom čase o nejakých investíciách do startupov počuť nebolo.

Hovorím o šťastí. Fakt.

Nebehali sme po investoroch a nepresviedčali ich o možných miliónových ziskoch. Behali sme po zákazníkoch a zisťovali, čo sa im páči, čo nie a hlavne za ČO sú ochotní platiť. Po nociach sme sa snažili vylepšiť, čo sa dá a tak rýchlo ako sa dá, len nech máme na výplaty a na Horalku pre seba :).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je trend zamerať sa na zháňanie investora a na zákazníka sa pozerať ako na niekoho, kto nevie čo chce, ale dobrým marketingom mu to „vysvetlíme“ – naučíme ho potrebovať a kupovať náš produkt. Nehovorím, že to nie je možné. Len, koľkým sa to reálne aj podarí? Ten pomer je voči tým koľkí sa o to pokúšali neskutočne malý.

Zameraním sa na zákazníka sa namakáte, zisky neprídu hneď, ale šanca na úspech je omnoho, omnoho vyššia. Milióny asi nezarobíte, ale ruku na srdce, ozaj ich potrebujete?

Zamyslite sa preto poriadne, koľko času chcete venovať vývoju produktu a zháňaniu investora. Lebo o to tu ide – o váš čas. Môže sa stať, že si jedného dňa uvedomíte, že to, čomu ste venovali roky práce takmer zadarmo nebol Start Up, ale Star TRAP, na ktorom ste sa roky naTrápili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vybudovať a udržať na trhu malú, flexibilnú, ale ziskovú firmu je reálnejšie a jednoduchšie. Šanca, že práve vy vymyslíte totálne prevratný produkt a zarobíte milióny, je mizivo nízka.

Oki, mám iba 14 rokov skúseností v podnikaní a nie som Kawasaki, ale ak sa chcete skutočne učiť od neho – Učte sa!. Robte TO, čo robí ON! Radí zamerať sa na investora, ale sám sa zameriava na zákazníka. Hovorí ako zarobiť milióny, lebo presne to chcete počuť – vy jeho zákazníci.

Erika Jankajová

Erika Jankajová

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovaná „chemička“, ktorá sa chémii ďalej nevenuje, ale toto štúdium jej dalo veľa. Od svojich učiteľov som sa naučila najmä zanietenosť pre to, čo práve robím a dobrej organizácii, ktorá je potrebná ako v „labáku“, tak vo firme. V súčasnosti pracujem pre spoločnosť In Form Slovakia, s.r.o., ktorá organizuje odborné konferencie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu